Estanyó

Sortim de Solsona a les 7 del matí i ja anem tard però es que jo tenia guàrdia i a més amb una nit moguda. Ja sol passar, el dia que has de fer alguna cosa...

A quarts de 9 arribem al pàrquing de baix de Sorteny i a un quart de deu comencem a tirar cap a la Borda de Sorteny amb els esquis als peus.
Del segon pàrquing fins el pont que ens mena cap a la vall de l'Estanyó ens hem de treure els esquis però serà l'únic lloc, a partir d'aquí hi ha neu de sobres!

Com ja és habitual en nosaltres, agafem el camí per allà on ens dona la gana i d'entrada ja ho fem "un poquito más duro". Un cop ben entrats a la vall ens n'anem cap a l'esquerra, passem una tanca i anem remuntant mica en mica per l'esquerra de la vall.
La neu aguanta molt bé, no fa massa calor!
Davant nostre veiem una canal amb força pendent, és la que hem d'agafar però haurem de posar ganivetes perquè la neu encara és bastant dura.
Després d'aquesta canal anem pujant per la carena amb els esquís als peus fins el cim en 3 hores i mitja.

Baixem en una hora, més o menys, filmant i gaudint de l'esquiada pel mateix camí de pujada amb molt bona neu fins a mitja vall, a partir d'aquí ja està força tova!
La canal per on havíem pujat resulta ser una baixada de les bones...

Mapa

Estanyó from Xavi on Vimeo.